Topselopselei, edok - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Niranjan Staal - WaarBenJij.nu Topselopselei, edok - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Niranjan Staal - WaarBenJij.nu

Topselopselei, edok

Door: Niran

Blijf op de hoogte en volg Niranjan

03 Maart 2014 | Thailand, Ko Samui

Goedemorgen beste lezers,

Het is weer een zonnige en vrij warme dag hier op Koh Samui, de temperatuur staat nu op 29 graden precies op het middaguur. Na bijna 4 weken hier op het tropische Samui is het weer tijd voor een mooi verslag.

Ik begon met werken terwijl het hotel volledig volgeboekt was. Prima moment om te begonnen, want zo leer ik ook het snelste. Op dit moment zit het hotel voor ongeveer 60% vol, een stuk rustiger dus! Het hoog seizoen begint af te lopen en door de omstandigheden in Bangkok zijn er nog meer boekingen dan normaal. Al valt er natuurlijk niks te merken van het gedoe in bangkok op koh samui......

Het werk wat ik doe is nu nog hetzelfde als op het begin; 's ochtends bij het ontbijt helpen en 's middags bij de poolbar werken. Beide leuk om te doen en zeker bij de poolbar werk ik met een prima uitzicht! Er komen wel steeds meer kleine taken bij zoals meeting rooms en romantisch diner opzetten, reserveringen voor de evenementen bijhouden en vorige week maandag was er een bruiloft voor 80 personen! Op deze dag moest iedereen verplicht al 2 uur overwerken, en sommigen werkten nog veel langer, zoals de F&B manager. Het was een zware, maar zeker ook leuke dag om te werken. (ik zal proberen wat fotos op facebook te zetten als de internetverbinding het toe laat) Omdat een van mijn taken is om veel met de gasten te praten, leer ik sommige ook redelijk goed kennen. Af en toe krijg ik hele levensverhalen te horen of word ik verplicht om een cocktail met ze mee te drinken (wat ik natuurlijk probeer te weigeren).

Mijn vrije dagen worden voornamelijk op het strand doorgebracht, maar ik heb natuurlijk ook al het nachtleven van Samui meegepakt. Ik en de 2 andere trainees werden meegenomen door onze F&B manager naar zijn favoriete tenten, waar dus al snel de jagerbombs en flessen gin tevoorschijn kwamen. Arme ik was de enige die de volgende dag om 8 uur weer moest werken, maar zoals het spreekwoord luidt: bij nacht een man, bij dag een man. Ook ben ik enkele keren wat wezen drinken met mijn thaise collega's, waar ik dus mijn thais ook probeer te verbeteren. De woorden in de titel zijn niet hele nette woorden(fonetisch opgeschreven), dus ik ben benieuwd of iemand de betekenis van deze woorden al kent.

Ook heb ik al de thaise politie mogen meemaken, wat toch wel redelijk anders is dan de aardige, behulpzamen nederlandse politie. Na 1 week te hebben rondgereden op mijn scooter, had ik de pech dat mijn scooter werd uitgekozen, uit de duizenden andere scooters op dit eiland, om zonder te vragen meegenomen te worden. Ook thaien stelen. Ik moest dus aangifte doen. Dus ik had een thaise collega opgebeld om met mij mee te gaan, anders wist ik al dat het sowieso niks zou worden. Wij gingen eerst naar het lokale politiebureau, waar bij binnenkomst 1 agent lag te slapen op de bank. Hij lag niet alleen te slapen, ook was hij aardig dronken. Gelukkig was er een andere agent die ons wel kon helpen en die ook gelijk de aangifte opnam (aangifte opnemen is hier aantekeningen schrijven op een willekeurig blaadje). Daarna moesten wij door naar het hoofdbureau, omdat dat de enige plek was waar officiele aangiftes gedaan konden worden, maar hier hadden ze niet zoveel zin om ons te helpen. Na enige aarzeling was er 1 iemand bereid om even snel de gegevens op te scrhijven en stuurde hij ons door naar iemand anders, die uiteindelijk helemaal niet bereid was ons te helpen.
Ik heb inmiddels alweer een nieuwe scooter, een hele mooie roze, maar ik betwijfel of de andere scooter ooit gevonden gaat worden. Al met al ben ik wel weer een nieuwe ervaring rijker!

Alstublieft voor weer een fantastisch verhaal!

• 03 Maart 2014 - 07:44

Jorinde:

Bedankt!
    Ik kom er niet achter wat het betekent gezien het fonetisch is geschreven.

X

• 03 Maart 2014 - 08:08

Irene:

Een veelzijdig en zeer afwisselend beroep heb je!
    Leuk die contacten met gasten en collega's.
    liefs van je moeder

• 03 Maart 2014 - 11:34

Jelle:

Je weet zeker dat je in die nacht met al die jagerbombs niet op de scooter heen en met de tuktuk terug bent gegaan?