Hoog en Moog - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Niranjan Staal - WaarBenJij.nu Hoog en Moog - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Niranjan Staal - WaarBenJij.nu

Hoog en Moog

Door: Niran

Blijf op de hoogte en volg Niranjan

11 Februari 2014 | Thailand, Ko Samui

Welkom allen bij weer een nieuw seizoen van: Niran in Thailand!

Deze keer is het niet alleen maar genieten van de Thaise cultuur, eten, stranden, weer en nachtleven, maar moet er ook nog hard gewerkt worden. Bijna 6 maanden mag ik stage lopen bij het Renaissance hotel op Koh Samui. Van de vorige stagair had ik al gehoord dat het hard werken is, maar ook dat het een hele mooie ervaring is. Thaise werkdagen zijn minimaal 10 uur per dag, maar er word wel zoveel mogelijk bij gelachen. Het moraal bij het Renaissance hotel is dan ook: "Work hard, Play hard"

3 Februari was de dag van vertrek. Het zou een lange reis worden, want er moest 2 keer worden overgestapt voordat ik op Koh Samui zou landen; eerst op Singapore en daarna weer op Bangkok. De eerste 2 vluchten vloog ik met Singapore Airlines, wat wel 1 vd beste maatschappijen is; ik kwam dus niks tekort. Vanaf Bangkok vloog ik met Thai Airways, wat de nummer 1 van Thailand is, ook prima dus!
Na ruim 24 uur reizen en wachten kwam ik dan eindelijk aan op Koh Samui, waar ik werd opgepikt door een taxi van het hotel. Ik werd gelijk naar het hotel gebracht, waar ik dus volledig doorreist aan mijn collega's werd voorgesteld. Er zitten 2 Europeanen in het team, de Food en Beverage Manager en de General Manager, en de rest is Thais. Al de Thaise collega's hebben een afkorting cq makkelijkere versie van hun naam. Por, Korn, Oad, Aom, Oh, Dear, French, Gunz, Aun en Pee zijn enkele voorbeelden. In Thailand word er uit beleefdheid altijd Khun voor de naam gezegd (Khun Por, Khun Korn, Khun Niran etc.), wat mevrouw of meneer betekent. Ik werd heel leuk ontvangen door iedereen, maar na een korte voorstelronde vond ik het wel tijd om naar mijn kamer te gaan en zo snel mogelijk mijn bed op te zoeken.

Mijn kamer heeft alles wat ik nodig heb; bed, kast, bureau, badkamer, koelkast, AIRCO!!, tv. Al is het wel enorm lelijk ingericht. Op dag 2 heb ik smiddags geluncht met de GM die mij een beetje een idee gaf, hoe het hotel zich wilt presenteren naar de gasten. Later gaf de FB manager mij een tour over het resort (wat er prachtig uitziet!). Omdat het hotel helemaal vol is de komende weken, werd mij gevraagd of ik 5 Feb al kon beginnen met werken waar ik mee instemde, 5 dagen eerder dan gepland dus!

's Ochtends om 8 uur begin ik met werken bij het ontbijt in het Banana Leaf restaurant. Het is een buffet, met enkele items a la carte. Een goede training voor mijn serveer skills dus. Maar wat ik voornamelijk ook moet doen bij het ontbijt is de gasten leren kennen, ze helpen met alle vragen die ze zouden kunnen hebben, en ze informeren over alle evenementen die er op het hotel worden gehouden (om ze natuurlijk uiteindelijk over te halen naar die evenmenten toe te gaan). 5 dagen in de week word er iets georganiseerd door het hotel: Thais traditioneel buffet, lobster night, seafood platter special, Beach BBQ en Movie night. Ook kunnen de gasten thais kookles krijgen, een romantisch diner op het privestrand houden, of zich laten zegenen door de monniken voor wat voor gelegenheid dan ook. 's Middags mag ik werken bij de Pool bar, wat een heerlijke plek is om te werken. Aan het strand, (liefst wel uit de zon, die is wat te heet) met een fantastisch uitzicht. Het werk is harstikke leuk om te doen, het serveren is nog uitdagend voor mij, aangezien ik net aan met een tray met drinken kan lopen, het praten met de gasten en ze helpen met alle vragen is altijd leuk om te doen en daar heb ik dan wel ervaring mee door het werk wat ik bij Ibis deed. Het verkopen van de evenmenten was nog wat moeilijker omdat ik die evenmenten zelf nog niet had gezien, en dus nog geen idee had van hoe het eruit zou zien, maar dat komt deze week wel goed!

Afgelopen weekend zijn er 2 stagiares bijgekomen, beide van Saxxion hotelschool Apeldoorn, en hoe meer mensen ik leer kennen, hoe gezelliger het wordt!

Gegroet!

P.S. Het is vrij heet hier
P.P.S. Het is helemaal heet met een lange broek en dichte schoenen

  • 11 Februari 2014 - 12:52

    Jelle:

    Je hebt het weer erg slecht getroffen zo te lezen.

  • 11 Februari 2014 - 13:41

    Irene:

    Hoe gaat het met je blaren? Proppen van natte krant in je schoenen stoppen en de hele nacht zo laten staan!
    Je hebt al helemaal de Thaise levensstijl: work hard and play hard. Want je geniet tijdens het werken. Je hebt het niet over: 'Ik moet werken" maar " Ik mag werken" . En dat zegt genoeg... kus van mamsie

  • 11 Februari 2014 - 14:22

    Willem:

    mamsie....... ooohhh so sweet!!!!!

  • 11 Februari 2014 - 14:43

    Rosanne:

    Leuk om je belevenissen te lezen Khun Niran!
    Hard werken, maar zo'n poolbar is vast geen straf.
    Jorinde en ik kunnen ook niet wachten om naar het beloofde land af te reizen....
    Suc6 he komende tijd!

  • 11 Februari 2014 - 16:46

    Jorinde :

    Lieve mr. Forever,

    Wanneer krijg je je nieuwe werkkledij?
    En ik wil alvast voor Rosanne en mij een romantisch diner voor 2 voor op het strand boeken.
    Ik zal niets zeggen over je spelling, want ik laat je graag in je waarde.
    Ik mis je wel, want ik wil mijn nieuwe kaasfondue set uitproberen.

    Succes met de warmte met je katoenen broek en je dichte schoenen.
    Ben blij dat ik je sokken niet hoef te wassen.

    Kus van je allerliefste zus van de wereld

  • 14 April 2014 - 16:32

    Aja:

    Hé Niran, Even googlen en ja hoor, gevonden. Wat een geweldige kans om zo'n stage te kunnen lopen. Geniet er ook vooral van. Nog even en dan komen je pap en mam bij je langs. Zet je maar schrap want die mams van je is niet meer te houden als ze je ziet, ze knuffelt je helemaal 'dood'. Hele fijne tijd samen. Groetjes, Aja

  • 18 November 2014 - 12:27

    Zoe Van Den Bosch:

    Hii,

    wat een ontzettend leuk verhaal! ik had een vraagje nemen ze snel stagaires aan bij dat hotel want ik zoek ook een stage op Koh Samui! hoop zo dat het lukt.

    Groet,

    Zoë

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Thailand

Stage Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Topselopselei, edok

11 Februari 2014

Hoog en Moog
Niranjan

Stage Renaissance hotel Koh Samui, Thailand

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 2129

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: